توجه: در صورتیکه برخی لینک ها باز نشدند، در آدرس لینک، به جای shixon.com از shixon.com استفاده نمایید.
عضویت در کانال شیکسون در تلگرامشیکسون در اینستاگرام شیکسون در لنزور با خوراک خبری ما از آخرین محصولات باخبر شوید

مد و زیبایی شیکسون

مد، پوشاک، زیورآلات، سلامتی و زیبایی
تخفیف و فروش ویژه
برای اطلاع از تخفیف های روزانه و فروش های ویژه در ایمیل خود، در خبرنامه شیکسون عضو شوید:
مد و زیبایی شیکسون

💜 مطالب مرتبط با مد و زیبایـــی، اختصاصی این وبلاگ نبوده و از سایت های مرتبط بازنشر میشوند. نمایش محصــولات مختلف در این وبلاگ تنها از جهت معرفـــی و بازاریابـــی آنها می باشد.
× این وبلاگ با فروشگاه شیکسون مرتبط نیست!

این وبلاگ را دنبال کنید
آهنگ پیشنهادی شیکسون
شیکسونی ها
‎+5۰۰ نفر
تبلیغات
لباس زیر زنانه

تبلیغات

ربات حرف به من

مردم دنیا چگونه خرید عید انجام می‌دهند؟ قسمت اول

چهارشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶ ق.ظ
1

خرید عید سال به سال سخت‌تر و طاقت‌فرساتر می‌شود و رسمی که در زمان کودکی ما لذت‌بخش و دوست‌داشتنی بود، به جایی رسیده که هر سال از آن فراری‌تر می‌شویم. خوشبختانه در چند سال اخیر با رونق گرفتن فروشگاه‌های اینترنتی معتبر تا حد زیادی کارها آسان شده و به جز برای موارد معدودی، به مراکز خرید شلوغ و کلافه‌کننده مراجعه نمی‌کنیم. اما دوست داریم سری به چهارگوشه جهان بزنیم و ببینیم مردم دیگر کشورها چه‌طور و از کجا برای عید خرید می‌کنند. آیا خرید عید و سال نویشان برای آنها هم به همین اندازه مهم است؟

 

انگلستان

UK

چند سالی است که با رونق گرفتن بلک فرایدی و دوشنبه اینترنتی فرصتی فراهم شده که مردم در این کشور مقدار زیادی از خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام بدهند. تخفیف‌های مناسب حراجی‌های اینترنتی باعث شده رفت و آمد مردم به مراکز خرید کمتر از سالهای قبل باشد. البته فروشگاههایی هم هستند که چند روز قبل از شروع سال نو حراج‌های بی‌نظیری برگزار می‌کنند، به طوری‌که مردم گاهی از ساعت ۳ نیمه شب پشت در این فروشگاهها صف می‌کشند و منتظر بازشدن آنها می‌مانند. جالب است بدانید که خرده‌ریزهای مناسب برای پرکردن جعبه کادو بالاترین فروش را در تعطیلات سال نو میلادی برای انگلیسی‌ها دارند. نکته جالب دیگر اینکه انگلیسی‌ها دوست دارند خرید عید را حتما به همراه خانواده انجام بدهند.

 


 

ژاپن

japan

 

هدایای سال نو در ژاپن کوچک و ارزان قیمت است. مردم ژاپن سال نو را فرصتی برای جمع‌شدن در کنار خانواده و ادای احترام به بزرگترها می‌دانند و این فرصت را با وقت‌گذرانی در مراکز خرید از دست نمی‌دهند. ژاپن کشوری است که مردم آن احترام زیادی به بزرگترها می‌گذارند. در ژاپن هدیه دادن پول در پاکت بسیار مرسوم است و همین موضوع باعث می‌شود مراکز خرید و فروشگاه‌ها ترافیک ویژه‌ای در شب سال نو پیدا نکنند. البته ژاپن از کشورهایی است که مردمش به پوشیدن لباس نو و حتی نو کردن لوازم منزل در سال نو اعتقاد دارند و بنابراین در طول چند ماه پایانی سال کم کم خرید لباس و لوازم موردنیازشان را انجام می‌دهند. با اینکه ژاپن کشور بسیار پیشرفته‌ای است، خرید اینترنتی هنوز جایگاه واقعی‌اش را در این کشور پیدا نکرده‌است و مردم تمایل دارند در گروه‌های دوستانه به خرید بروند و برنامه خریدشان را با صرف یک وعده غذا یا بستنی همراه کنند.

 


 

 

استرالیا

aus

در استرالیا هم مثل انگلستان چند روز مانده به شروع سال نو و در تاریخ ۲۶ دسامبر فروشگاه‌های بزرگ حراج های فوق‌العاده‌ای برگزار می‌کنند که در طول کل سال تکرار نمی‌شود. در این کشور شب سال نو خیابان‌ها و مراکز خرید فوق‌العاده شلوغ هستند و خریدهای لحظه‌اخری شب عید با سرعت سرسام‌آوری انجام می‌شوند. با توجه به اینکه شروع سال نو در استرالیا در فصل تابستان است، حال و هوای عجیبی بر این کشور حکمفرما می‌شود. بیشترین فروش شب عید در استرالیا مربوط به ست‌های هدیه است. جعبه‌ها و سبدهای حاوی محصولات متنوع آرایشی، بهداشتی، عطر و ادوکلن محبوب‌ترین هدیه‌های سال نو در کشور استرالیا هستند.

 


 

امارات متحده عربی

uae

از آنجا که دوبی مهد خرید و کعبه آمال خیلی از خانم‌ها است و بسیاری از افراد از کشورهای دور و نزدیک برای خرید به این کشور سفر می‌کنند، خرید اینترنتی رونق چندانی در این کشور ندارد. مردم امارات هم هر برند و هر مرکز خریدی را قبول ندارند. اماراتی‌های اصیل بسیار علاقه‌مند به برندهای امریکایی و انگلیسی هستند و شب عید حتما به فروشگاه‌های دبنهامز و مارکس اند اسپنسر سری می‌زنند. دوبی‌نشین‌ها عاشق دو مرکز خرید معروف و شیک امارات مال و دوبی مال هستند که در آنها همه چیز از شیر مرغ تا جان آدمیزاد و البته از نوع لوکس و گرانقیمت آن پیدا می‌شود. شب عید برای اماراتی‌ها فستیوالی است از خریدهای طولانی‌مدت و گروهیِ خانم‌ها در کنار آقایانی که نقش کیف پول را در خرید لباس‌های گرانقیمت دیزاینرهای معروف بازی می‌کنند.

 

2


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
فروش ویژه
خرید کفش زنانه