توجه: در صورتیکه برخی لینک ها باز نشدند، در آدرس لینک، به جای shixon.com از shixon.com استفاده نمایید.
عضویت در کانال شیکسون در تلگرامشیکسون در اینستاگرام شیکسون در لنزور با خوراک خبری ما از آخرین محصولات باخبر شوید

مد و زیبایی شیکسون

مد، پوشاک، زیورآلات، سلامتی و زیبایی
تخفیف و فروش ویژه
برای اطلاع از تخفیف های روزانه و فروش های ویژه در ایمیل خود، در خبرنامه شیکسون عضو شوید:
مد و زیبایی شیکسون

💜 مطالب مرتبط با مد و زیبایـــی، اختصاصی این وبلاگ نبوده و از سایت های مرتبط بازنشر میشوند. نمایش محصــولات مختلف در این وبلاگ تنها از جهت معرفـــی و بازاریابـــی آنها می باشد.
× این وبلاگ با فروشگاه شیکسون مرتبط نیست!

این وبلاگ را دنبال کنید
آهنگ پیشنهادی شیکسون
شیکسونی ها
‎+5۰۰ نفر
تبلیغات
لباس زیر زنانه

تبلیغات

ربات حرف به من

چالش عرضه لباس تابستانی برای خانواده‌های متدین‌

سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۳۴ ب.ظ

دبیر کارگروه مد و لباس از آسیب تابستانی بازار پوشاک می‌گوید

تابستان چند روزی است که رخ نموده و این یعنی این‌که از همین حالا مراکز فروش پوشاک به لباس‌هایی روی می‌آورند که متناسب با گرمای این فصل، نازک‌تر و خنک‌تر باشند. اما همه اینها نباید باعث شود که بازار پوشاک به‌خصوص در شهرهای بزرگ، تنها پوشش‌دهنده یک نوع از سلیقه‌ها باشد. مثلا در این فصل، تقاضای بالا برای لباس‌هایی خنک‌تر، باعث شده تا تولیدکننده‌ها، طراحان و فروشنده‌ها به این بهانه صرفاً به لباس‌هایی روی بیاورند که هر قشری نمی‌تواند از آن‌ها استفاده کند. این موضوع را پیش از این نیز در «مدآنلاین» مطرح کرده بودیم که خانواده‌های متدین و معتقد به حجاب‌های سفت و سخت‌تر، در بازار پوشاک، انتخاب‌های متعدد و متنوعی ندارند و این وضع، محصول همان بهانه‌ای است که به آن اشاره کردیم.

حالا دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس نیز در گفت‌وگویی که دیروز با خبرگزاری ایکنا انجام داد بر همین موضوع تاکید کرد.
حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به مشکلات خانواده‌های متدین در تهیه لباس‌های مناسب، مشکل اصلی را در تولید کم، نبود زنجیره توزیع و فروشگاه‌‌های مناسب و تبلیغات نامناسب پوشاک ایرانی ـ اسلامی دانسته و در پاسخ به این سؤال که برای مد ایرانی ـ اسلامی فصل تابستان چه اقداماتی انجام داده‌اید، گفته است: «کارگروه به صورت مستقیم کاری انجام نمی‌دهد بلکه توان ما بر عهده طراحان و تولید کنندگان است.»

او ادامه داده است: «ما بعد از اینکه کار طراحی و تولید لباس‌های تابستانه انجام شد، خروجی کار را اعلام می‌کنیم اما مطمئن هستم با نمونه‌هایی که پس از برگزاری نمایشگاه فجر و در سطح جامعه و فروشگاه‌ها دیده‌ام با اطمینان اعلام می‌کنم که وضع ما نسبت به سال گذشته بهتر است و تعداد نمونه‌های طراحی شده دارای تنوع بیشتری است و دسترسی مردم هم به این نمونه‌ها قابل توجه خواهد بود». قبادی ادامه داده است: «ما مدعی هستیم با مراکزی که شناسایی کرده‌ایم و با کارگروه همکاری می‌کنند، می‌‌توانیم بخشی از نیاز جامعه به مد ایرانی ـ اسلامی را پاسخ دهیم و تعداد مراکز ارائه‌کننده این سبک لباس و تعداد مدل‌ها رو به افزایش است اما متأسفانه هنوز ۱۰۰ درصد جامعه را نمی‌تواند پوشش دهد».
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به اینکه در سال گذشته با ارائه پوشاک ایرانی ـ اسلامی نیاز ۱۵ تا ۲۰ درصد جامعه به این نوع پوشش برطرف شد، گفته است: «در سال جاری این درصد بیشتر خواهد بود.»

او تصریح کرده است: «در تابستان سال جاری می‌توان با لباس‌های ارائه شده حجاب و پوشش مناسب داشت بدون اینکه افراد استفاده‌کننده اذیت شوند و یا بی‌دقتی در پارچه و طرح لباس صورت گرفته باشد و در عین حال زیبایی هم داشته باشد و از همه مهم‌تر پوشیدگی کامل را هم دارند و همه اینها به دلیل اقبال قابل توجه طراحان و تولید کنندگان در جشنواره مد و لباس فجر بوده است. همراهی تولید کنندگان در کنار طراحان ستودنی بود و خیلی از آنها قول تولید بسیاری از آثار را دادند.»
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس تم مسابقه طراحی زنده لباس جشنواره پنجم فجر را «بهاره و تابستانه» اعلام و اظهار کرد: «این مدل‌ها با تغییر پارچه از بهاره به تابستانه قابل استفاده هستند و مدل‌ها در پوشیدگی، زیبایی و رنگ کاملاً ایرانی بوده و طرح‌ها تنوع کافی را دارند.»

مصائب طرح‌های ایرانی ـ اسلامی

قبادی با تأکید دوباره بر اینکه حساب اصرارکنندگان بر بدپوشی را اگر جدا کنیم می‌توانیم درصد قابل توجهی از نیازهای جامعه را با اقدامات صورت گرفته پاسخ دهیم، در خصوص مشکلات موجود گفته است: «مشکل دسترسی نامناسب، تولید کم و از همه مهم‌تر تبلیغات و معرفی آثار است که در این بخش ضعف داریم.»
قبادی در ادامه گفته است: «خانواده‌های متدین ما از زیر سنگ هم که شده محصولات پوشیده را تهیه می‌کنند یا خود در لباس‌های عرضه شده در بازار تغییراتی ایجاد و از آنها استفاده می‌کنند، این کار متدینانه است. حال تصور کنید کارگروه ساماندهی مد و لباس و سایر نهادها بتوانند محل‌های بیشتر عرضه را فراهم کنند، با توجه به اینکه بهترین طراح‌ها با استعدادهای قابل توجه هم شناسایی شده‌‌اند، به مراتب امکان عرضه مدل‌های ایرانی ـ اسلامی بالاتر خواهد رفت.»
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس تصریح کرده است: «اگر ما امکان دسترسی بیشتر را برای مردم با امکان تجاری سازی الگوی ایرانی ـ اسلامی بیشتر از گذشته فراهم کنیم قطعاً نتایج بهتری را شاهد خواهیم‌ بود و اگر همراهی و همکاری سایر تولید کنندگان بیشتر شود فروشگاه‌های تخصصی لباس اسلامی نیز بیشتر خواهد شد به‌ویژه اینکه موفقیتی که در تکثیر فروشگاه‌های عفاف و حجاب صورت گرفته است مثال‌زدنی است. بخش قابل توجهی از سایت‌های عرضه لباس ایرانی اسلامی ما فروشگاه‌های عفاف و حجاب است و این نشان می‌دهد که چون تخصصی کار می‌کنند، موفق‌‌تر هستند.»

مدآنلاین

محصولات مرتبط

 


نظرات (۱)

عالیییییییی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
فروش ویژه
خرید کفش زنانه