توجه: در صورتیکه برخی لینک ها باز نشدند، در آدرس لینک، به جای shixon.com از shixon.com استفاده نمایید.
عضویت در کانال شیکسون در تلگرامشیکسون در اینستاگرام شیکسون در لنزور با خوراک خبری ما از آخرین محصولات باخبر شوید

مد و زیبایی شیکسون

مد، پوشاک، زیورآلات، سلامتی و زیبایی
تخفیف و فروش ویژه
برای اطلاع از تخفیف های روزانه و فروش های ویژه در ایمیل خود، در خبرنامه شیکسون عضو شوید:
مد و زیبایی شیکسون

💜 مطالب مرتبط با مد و زیبایـــی، اختصاصی این وبلاگ نبوده و از سایت های مرتبط بازنشر میشوند. نمایش محصــولات مختلف در این وبلاگ تنها از جهت معرفـــی و بازاریابـــی آنها می باشد.
× این وبلاگ با فروشگاه شیکسون مرتبط نیست!

این وبلاگ را دنبال کنید
آهنگ پیشنهادی شیکسون
شیکسونی ها
‎+5۰۰ نفر
تبلیغات
لباس زیر زنانه

تبلیغات

ربات حرف به من

رشد سریع موهای بلند و زیبا

 

شاید محصولات تجاری و روشهای تخصصی و غیرمعمول زیادی برای شد موها وجود داشته باشد، اما روشهای ساده و طبیعی تری هم وجود دارند. در این مطلب این موارد به صورت کلی در دو بخش معرفی میشوند.

بخش اول: ماسک ها و درمان موها

بخش دوم: موارد ساده و اولیه مراقبت موها

بخش سوم: سلامتی بدن و سلامتی موها

 

بخش اول: ماسک ها و درمان موها

1. روغن های طبیعی را به پوست سر بمالید.

روغنهای طبیعی می توانند آلودگی ها و سایر ناخالصی ها را دفع کنند، و فولیکول های مویی که قبلا متزلزل شده اند را آزاد می کنند و اجازه می دهند موهای شما سریعتر رشد کنند. روغن ها همچنین می توانند موهای شما را مرطوب کنند. موهای مرطوب کمتر شکننده هستند و قبل از کوتاه کردنشان نیز نمی شکنند.

روغن زیتون، روغن اسطوخدوس، روغن کرچک، روغن جوجوبا، روغن بادام، روغن رزماری، روغن ماهی، روغن امو، روغن چای، روغن انگور، روغن خردل و روغن آووکادو.

روغن را در دمای اتاق یا گرمتر استفاده کنید. برای گرم کردن روغن، می توانید یک بطری مهر و موم شده از روغن انتخاب شده خود را در یک ظرف آب گرم به مدت یک دقیقه یا دو دقیقه قرار دهید.

روغن را به پوست سر خود ماساژ دهید و اجازه دهید همه موهای شما را پوشش دهد.

قبل از شستشوی موها با آب گرم، 15 تا 30 دقیقه صبر کنید.

2. یک ماسک زرده تخم مرغ را امتحان کنید.

پروتئین موجود در تخم مرغ می تواند موهای شما را تقویت کند و حجم و طول را اضافه کند.

  • تخم مرغ را به ظرفی بریزید و زرده و سفیده آن را با هم مخلوط کنید.
  •  1 قاشق چایخوری (1 میلی لیتر) عسل یا روغن زیتون به آن اضافه کنید تا اثری مرطوب کننده داشته باشد. خوب مخلوط کنید.
  • پس از شامپو زدن موهای خود، مخلوط تخم مرغ را روی موهای خود قرار دهید.
  • اجازه دهید مرطوب کننده ای که با تخم مرغ درست کرداید، به مدت 10 تا 20 دقیقه بر روی موهایتان بنشیند. در صورت تمایل، میتوانید همزمان یک شامپوی نرم کننده را به موهای خود بزنید. وگر نه، موهای خود را با آب گرم بشویید.

3. از سرکه سیب استفاده کنید.

شستشو با سرکه سیب را یک بار در هفته باید انجام دهید تا از ایجاد هرگونه آلودگی یا باقی مانده مواد مراقبت مو و روغنها جلوگیری کنید.

  • 1/4 فنجان (60 میلی لیتر) سرکه سیب را در میان موهای خود بریزید.  هنگام استفاده بر روی ریشه موها تمرکز کنید، اما اجازه دهید سرکه راه خود را از میان طول موها ادامه دهد و کامل پوشش دهد.
  • هنگامی که اینکار را انجام دادید، موهای خود را به طور عادی بشویید.

4. نرم کردن موها با شیر نارگیل

شیر نارگیل شامل تعدادی از پروتئین ها، اسیدهای چرب و آهن است. همه این ترکیبات می توانند موهای شما را تقویت کنند و به طور چشمگیری خطر شکستگی زودرس مو را کاهش می دهند.

  • شیر نارگیل ارگانیک را مستقیما به ریشه های مو زده و با استفاده از حرکات دایره ای ماساژ دهید. قبل از شستشو با آب گرم و شامپوی ملایم، اجازه دهید برای 15 تا 20 دقیقه باقی بماند.
  • قبل از اعمال آن می توانید یک قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) عسل یا گلیسیرین را به شیر نارگیل هم بزنید. عسل اثر مرطوب کنندگی آن را افزایش می دهد، و نرم کنندگی بیشتری به شیر نارگیل میدهد.

5. آلوئه ورا را امتحان کنید

آلوئه ورا شامل اسیدهای چرب، روی، آهن، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E می باشد. تمام این ویتامین ها و مواد معدنی در حفظ سلامت و رشد مو نقش دارند. به طور کلی، ژل آلوئه ورا از چربی پوست جلوگیری می کند، چون چربی پوست ممکن است خاک و باکتری هایی را که مسئول ریزش مو هستند، جذب کند.

  •  2 قاشق چایخوری (10 میلی لیتر) ژل آلوئه ورا با 2 قاشق چایخوری (10 میلی لیتر) روغن زیتون، 1 قاشق چای خوری (5 میلی لیتر) عسل و 1 اونس (30 میلی لیتر) آب گرم را باهم مخلوط کنید. این محلول را به طور مستقیم به پوست سر بمالید.
  • اجازه دهید محلول آلوئه ورا بر روی پوست سرتان 30 دقیقه بماند. هنگام آماده شدن، آن را با آب گرم بشویید و با یک شامپوی معمولی تمیز کنید.

 

 

بخش دوم: موارد ساده و اولیه مراقبت موها

سلامت موها

 

1. انتهای موها را کوتاه کنید: هر 4 تا 6 هفته باید اینکار را انجام دهید. اینکار باعث رشد موها نمیشود اما از شکنندگی موها و موخوره ها جلوگیری کنید.

2. ماساژ پوست سر: که گردش خون در پوست سر افزایش میدهد، فولیکول موها تحریک شده و رشد آنها بیشتر میشود. ماساژ با روغنهای ذکر شده بهتر از ماساژ خشک است.

3. استرسهای خود را کاهش دهید: استرس می تواند موهای شما را شکننده کند و همچنین سرعت رشد آن را کاهش می دهد. استرس خود را با شرکت در فعالیت هایی که شما را آرام می کند مدیریت کنید.

  • ورزش ملایم می تواند راهی عالی برای کاهش استرس باشد. یوگا را انتخاب کنید یا به یک پیاده روی 30 دقیقه ای در پارک بروید.
  • خواب نیز یک جنبه مهم کاهش استرس است. هفت تا هشت ساعت خواب هر شب در هر زمان ممکن.

 

4. از حرارت زیاد استفاده نکنید، باعث شکنندگی موها میشود.(برای خشک یا صاف کردن موها و همچنین آب گرم در شستشو)

5. کمتر از شامپوها استفاده کنید، چون چربی موردنیاز موها را پاک میکنند.

6. موهای خود را شانه کنید، اما نه زیاد، چون میتواند باعث تضعیف موها شود. البته شانه کردن موها، چربی طبیعی پوست سر را در طول موها کشانده و باعث محافظت و سالم ماندن موها میشود.

7. از مدل دم اسبی کمتر استفاده کنید. بستن موها با حالتهایی مانند دم اسبی یا با کش و به صورت سفت موهای شما را شکننده میکنند. حداقل موها را موقع بستن زیاد سفت نکشید و از کش موی بازتری استفاده کنید.

8. برای خواب از بالش ساتن یا ابریشمی استفاده کنید. موهای شما برای این انتخاب از شما تشکر خواهند کرد، چون پارچه صاف از گره خوردن و شکنندگی موها جلوگیری میکند. حتی میتوانید از یک روسری ساتن روی بالش استفاده کنید.

9. محافظت از موها در شرایط محیطی: سعی کنید از کلاه یا پوششی برای ماندن طولانی مدت در زیر نور آفتاب استفاده کنید. همچنین در هوای سرد و گرم نیز به همین صورت عمل کنید و از مربوط کنندهای ذکر شده بیشتر استفاده کنید.

10. از رنگ کردن موها خودداری کنید. چون رنگهای مو حاوی آمونیاک هستند که این عامل سفید کننده باعث خشکی و شکنندگی موها میشود. حداقل میتوانید از رنگ موهای طبیعی مانند قهوه و دارچین که بسیار ملایم تر است استفاده کنید.

 

بخش سوم: سلامتی بدن و سلامتی موها

موی زیبا

1. خوردن ادویه بیشتر کپسایسین ماده ای شیمیایی است که در فلفل ها تند وجود دارد. این ماده شیمیایی باعث افزایش رشد مو به تقلید از عوامل طبیعی رشد انسان می شود، بنابراین مصرف بیشتر آن می تواند موجب افزایش رشد مو شود.

2. بیوتین: بیوتین را می توان از طریق رژیم غذایی یا مکملها مصرف کرد. اگر میخواهید بوتین بیشتری به دست بیاورید، گوجه فرنگی، هویج، کاهو رومی، یا چای را بخورید.

  • بیوتین تولید گلبول های قرمز را افزایش می دهد و سطح انسولین را در بدن شما افزایش می دهد. در نتیجه، گلوکز بیشتری می تواند به فولیکول های مو در سر شما تحویل داده شود.
  • این ویتامین همچنین سلول های کراتینوسیت را تحریک میکند که به طور مستقیم باعث تقویت موهای شما می شوند.

3. ویتامین های مناسب را دریافت کنید. اگر شما یک رژیم متعادل داشته باشید، به احتمال زیاد می توانید تمام ویتامین های مورد نیاز خود را بدون نیاز به مکمل های خاص دریافت کنید. اگر شما می خواهید بر روی افزایش ویتامین خود تمرکز کنید، درانصورت تعداد انگشت شماری از ویتامین ها وجود دارد که باید توجه ویژه ای به آنها داشته باشید تا موهای شما قوی تر و طولانی تر شود.

  • ویتامین A مو و پوست سر را هیدراته می کند. همچنین یک اسید طبیعی که توسط فولیکول های موی شما استفاده می شود را تنظیم می کند.
  • ویتامین B3 گردش خون را بهبود می بخشد، در نتیجه باعث رسیدن خون بیشتر به فولیکول های مو و تحریک رشد اضافی میشود.
  • ویتامین B12 به بدن کمک می کند که گلبول های قرمز تولید کند. گلبول های قرمز بیشتر به این معنی است که فولیکول های مو می توانند اکسیژن بیشتری دریافت کنند.
  • ویتامین C موهای شما را تقویت می کند، و احتمال شکنندگی و موخوره در انتهای موهارا کاهش میدهد. همچنین بدن شما بافت های جدید و موهای جدید را تولید می کند.
  • ویتامین E یک ویتامین دیگر برای تحریک گردش خون است. همچنین می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، بنابراین در سلامتی موهای شما موثر است.
  • شما همچنین به مقدار زیادی آهن و روی نیاز دارید، که هر دو باعث بهبود گردش خون می شوند.

4. خوردن پروتئین بیشتر: بدن شما از پروتئین برای بسیاری از موارد رشد استفاده می کند و رشد مو یکی از این موارد است. شما می توانید پروتئین بیشتری از گوشت، ماهی، تخم مرغ، لوبیا و آجیل دریافت کنید، یا می توانید مکمل های غذایی که حاوی پروتئین هستند را پیدا کنید.

  • نوشیدن شیر سویا. علاوه بر داشتن پروتئین بالا، شیر سویا و سایر محصولات سویا حاوی ایزوفلاون هایی هستند که بر این باورند که باعث افزایش رشد مو می شود.

5. هیدراته بمانید: هیدراتاسیون حیاتی است، اگر می خواهید موهایتان رشد کند. به طور متوسط ​​هشت لیوان آب (250 میلی لیتر) را به طور روزانه بنوشید تا به طور چشمگیری سلامت و طول موی خود را بهبود ببخشید.

 

منبع: ترجمه اختصاصی شیکپوش ^_^ برای دوستان بیانی 😍  | از ویکی هاو


نظرات (۱)

سپاس فراوان برای اطلاعات خوبتون
پاسخ:

خواهش میکنم ممنون که بالاخره یک نفر این مطلبم رو خوند :))
۰۰:۳۲

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
فروش ویژه
خرید کفش زنانه