توجه: در صورتیکه برخی لینک ها باز نشدند، در آدرس لینک، به جای shixon.com از shixon.com استفاده نمایید.
عضویت در کانال شیکسون در تلگرامشیکسون در اینستاگرام شیکسون در لنزور با خوراک خبری ما از آخرین محصولات باخبر شوید

مد و زیبایی شیکسون

مد، پوشاک، زیورآلات، سلامتی و زیبایی
تخفیف و فروش ویژه
برای اطلاع از تخفیف های روزانه و فروش های ویژه در ایمیل خود، در خبرنامه شیکسون عضو شوید:
مد و زیبایی شیکسون

💜 مطالب مرتبط با مد و زیبایـــی، اختصاصی این وبلاگ نبوده و از سایت های مرتبط بازنشر میشوند. نمایش محصــولات مختلف در این وبلاگ تنها از جهت معرفـــی و بازاریابـــی آنها می باشد.
× این وبلاگ با فروشگاه شیکسون مرتبط نیست!

این وبلاگ را دنبال کنید
آهنگ پیشنهادی شیکسون
شیکسونی ها
‎+5۰۰ نفر
تبلیغات
لباس زیر زنانه

تبلیغات

ربات حرف به من

همه چیز درباره کرم های ضدآفتاب

سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۳ ق.ظ

همه چیز درباره کرم های ضدآفتاب

کرم های ضد آفتاب تبدیل به مهمترین سپر دفاعی پوست ما در برابر اشعه های مضری که خورشید از خود ساطع میکند شده اند. اما ما درباره آنها چه میدانیم؟ واژه هایی مانند SPF چیست؟ در این مقاله میخواهیم به اهمیت کرم های ضد آفتاب بپردازیم و طرز استفاده درست آنها را به شما آموزش دهیم.

اشعه ماورابنفش

در این مقاله با جنبه فیزیکی آن کاری نداریم. اشعه ماورابنفش که از خورشید ساطع میشود تا حدودی برای ما مفید است؛ از جمله فواید آن ایجاد محیطی برای تولید ویتامین D و... است اما اگر از مقدار معینی خارج شود آسیب های زیادی به ما میزند. از جمله آسیب های مهمی که نه تنها به ما بلکه به تمام موجودات میزند، آسیب زدن به ساختار DNA است. این آسیب ها به همین جا ختم نمیشوند بلکه باعث میشود محیطی برای ایجاد غده سرطان پوست مهیا شود. پس باید از پوست خودمان در برابر این اشعه مراقبت کنیم اما باید تعادل را نیز رعایت کنیم.

UVA و UVB

اشعه ماورابنفش به 3 دسته تقسیم میشود: UVA و UVB و UVC. اشعه UVA به لایه های عمیق پوستی نفوذ میکند و باعث پیری زودرس در پوست و چروک روی پوست شود. این در حالی است که UVB به لایه های سطحی پوست میتابد و باعث ایجاد آفتاب سوختگی میشود. کرم های ضد آفتاب ترکیب های مختلف محافظتی در برابر این اشعه ها ارائه میدهند. اما نگران نباشید اکثر برندها کرم های ضد آفتابی ارائه میدهند که شما را از هر 2 اشعه مضر محافظت میکند.

کرم های ضد آفتاب چگونه کار میکند؟

به 2 روش میتوان از پوست محافظت کرد: فیزیکی و شیمیایی.

محافظ های فیزیکی مثل یک لایه اضافی روی پوست شما عمل میکنند. این محافظ ها اشعه ماورابنفش را مثل آینه منعکس میکنند و اجازه نمیدهند که این اشعه به شما آسیبی وارد کند. اکسید زینک و تیتانیوم دی اکسید از محافظ های فیزیکی رایج هستند. این مواد به کرم ضد آفتاب رنگ سفید میدهند.

محافظ های شیمیایی تا جایی این اشعه ها را تضعیف میکنند که دیگر ضرری برای ما نداشته باشند. در حین این عمل طی واکنش های شیمیایی خود کرم تجزیه میشود. بخاطر همین محافظ های شیمیایی اغلب تایید شده توسط سازمان های بهداشتی هستند ولی ممکن است باعث حساسیت روی برخی پوست ها هستند؛ پس قبل از خرید کمی از آن را روی دست خود امتحان کنید.

SPF

بزرگترین سوالی که همیشه پیش میاید این است که چه کرمی را بخریم و SPF چیست؟ بگذارید ساده توضیح بدهیم، هر چقدر SPF بیشتر باشد درجه محاظت از پوست نیز بیشتر میشود. تخقیقات زیادی نشان داده است که بعد از SPF 50 درجه محافظت از پوست تغییر محسوسی نمیکند. این بدین معناست که لازم نیست پول اضافه بدهید و کرم های با SPF 100+ بگیرید، کافیست که یک کرم با SPF 50 بگیرید تا کار شما را راه بیندازد. در جدول زیر میتوانید تاثیر کرم های ضدآفتاب در درجه های SPF مختلف ببینید.

خوشبختانه بسیاری از کمپانی های ساخت لوازم آرایش به محصولات خود کمی محافظ اضافه میکنند؛ پس نیازی نیست بدن خود را در کرم ضد آفتاب غوطه ور کنید. فقط باید تعادلی بین میکاپ و کرم ضد آفتاب ایجاد کنید. حالا چگونه تعادل را رعایت کنیم؟ روی محصولات آرایشی اشاره میشود که محصول محافظ پوست هست یا خیر. این محصولات هم پوست را مرطوب نگه میدارند هم در برابر اشعه های ماورابنفش از شما محافظت میکنند. اگر از محصولات آرایشی استفاده نمیکنید یا کم استفاده میکنید حتما با کرم ضد آفتاب صورت خود رو بپوشانید.

نکته: اگر میخواهید از کرم های ضد آفتاب قدیمی استفاده کنید، قبل از اضافه کردن به پوست از مرطوب کننده استفاده کنید.

کرم های ضد آفتاب فقط برای استفاده از تابستان نیست؛ بلکه باید در تمام ایام سال از آن استفاده کرد. پس استفاده روزانه از کرم های ضد آفتاب را فراموش نکنید.


نظرات (۲)

عالیییی
به وب منم سر بزن عزیزم
ممنووون :)
پاسخ:

خواهش میکنم :)
۱۹:۵۹

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
فروش ویژه
خرید کفش زنانه